Khamis, 10 Mei 2012

Saya Sayang Emak saya~...

Assalamualaikum~.....

Sekadar sedikit selingan yee~..hewhew

   Erm..dah lama rasanya x mencacamerbakan blog aku yg dah lama usang ni....jatuh hukum fasakh kiranya kalau dia hidup..heheh..sebab aku x melayani blog ni..erk..ok..mengarut..Acelly aku baru habis dan selesai menjawab peperiksaan akhir utk sem ni..yelah..org x bijak mcm aku ni..paper sikit je..hewhewehw...Then, aku pun dihadiahkan sempena hari lahir aku(2 bulan yg lalu)..oleh seseorang ni..yang banyak guide aku..erk..xdelah guide mcmmana..just bg nasihat je..perlu dingatkan..aku ngan orang yg nasihatkan aku xde pape ok~!!..dalam menangani masalah2 hati(erk..biasalah..remaja-remaji nii..)..erk..ok..masalah ni akan di ceritakan dalam post yang lain.. so dia hadiahkanlah buku CINTA HIGH CLASS..sebagai panduan..karangan FATIMAH SYARHA+suaminya..hewehw..dan perjalanan cerita sangat menarik..tapi aku x habis baca..

Terus pasal tajuk..heheeh

    Ok...berkaitan dengan tajuk aku tuh..(hahah..ok tadi selingan+promotion utk buku cinta islamik baru je)..saja..nak feeling2 sket..n acelly serius aku rindu rumah..aku rindu kampung..aku rindu mak n abah..aku rindu keluarga aku~..ok sekian...haha..walaupun duduk seMALAYSIA..tapi tuhlah..lamaa dah xblek..so, sempena BULAN MEI ni..bulan yg sinonim dengan Hari Ibu(sebenarnya x tahu hari ibu tarikh yg sebenar bile..btw, ada aku kisah??),maka aku un bertacink2laah..dengan penuh perasaan menulis blog..utk hari ibu..utk EMAK yg SANGAT DI SAYANGI..yang SANGAT di RINDUI..


Emmm..mak..utih x reti nak ukir dan nukil sajak/kata2 manis utk mak..utih plagiat dan adaptasi je dari lirik lagu BUATMU IBU..nynyian hadek2 kumpulan AEMAN..lirik bermakna..utih ALWAYS dengar lagu ni..tyme study..utk dapat mood study..sobs3..dan juga lagu AINUL MARDHIAH (erk..ok..jangan tanya kenapa..hewehew)..erm..(kalau siapa2 yang baca..sambil dengar lagunya yang sebenar..maybe baru ada feel..hewehew)

Nah ni khas dan special utk mak~..


ok..nak cium mak macam nii
Emak bergenang air mata utih..Terbayang wajahmu yang redup sayu..Kudusnya kasih yang engkau hamparkan
Bagaikan laut yang tak bertepian



Ok..haa..dapat cium..nak cium mak macam niiii!!!!heheh

Biarpun kepahitan telah engkau rasakan
...Tidak pun kau merasa jemu..Mengasuh dan mendidik kami semua anakmu
Dari kecil hingga dewasa



 



3 hero...ok yang bertopi lebih sikit heronya..hahah ^_^
Hidupmu kau korbankan
Biarpun dirimu yang telah terkorban
Tak dapat kubalasi akan semua ini
Semoga Tuhan memberkati kehidupanmu emak.....






Erkkk..buat ape tuu..hewhew??!~
 Emak kau ampunilah dosaku
Andainya pernah menghiris hatimu
Restumu yang amatlah aku harapkan
Kerana disitu letak syurgaku
 






Ok..sangat nakal..-______-


Tabahnya melayani kenakalan anakmu
Mengajarku erti kesabaran
Kau bagai pelita di kala aku kegelapan
Menyuluh jalan kehidupan


 


 *Kasih sayang mu sungguh bernilai..itulah harta yang kau berikan..*



Alololo~..comelnyee..sweet-mweet couple of the every year..mak and abah..
Kasihanilah Tuhan ibu yang telah melahirkan diriku
Bagaikan kasih ibu sewaktu kecilku
Moga bahgia ibu di dunia dan di akhirat sana...








 NOW..THE QUEEN in OUR(along,angah,uda,utih dan acik) HEART... ^__^V


Kami sayang emak


Kasih sayangmu sungguh bernilai....Itulah harta yang engkau berikan..emaak... dengarlah rintih hatiku untukmu emakku...

::Semoga mak dan abah sihat selalu..murah rezeki..diberikan kelapangan dalam urusan didunia dan akhirat..semoga kita berkumpul semula dalam JANNAHNYA kelak.. 


p/s::erk...Along and Uda..sori..gambar u olls x de..hewhew..


oK..pun boleehhh..demi jaga isu sensitiviti..hewhew...


SAYANG ANDA SEMUA....


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan