Selasa, 1 Disember 2009

fuuh~..camne ni~ aduuus~ hurm~

Hari nih johor(tmpt aku ar) cuaca cemerlang..dengan mentari menyinarkan rona cerlang,hingga menerobos keseluruh ufuk..(huhuh..mula dah~..ayat novel die..)

nih aku baru blek 2syen untk ADD MATH..subjek yang jujur bg aku memang sentiasa tewas..huhu..bila renung kembali..fuuh~..diam x diam,selama setahun aku belajr rupanya bnyk yang tinggal..sebab pe eak?hurmm..tengah muhasabah ar nih..huhuhu..tinggal kelas banyak sangat ke??tapi ada reason munasabah ok..(monolog guruku="Raja,awak nih always xde dlm kelas..busy sangat..mengalahkan saya..awak tu dah ar.."..kata guru 2..jap2..masalhnya,cikgu dapat ke tugas yang saya dapat??klu xnak saya kuar2 kelas..bg tugas nih kt bebudak pndai....keluhku panjaa~ng..nak tau ape monologku?mm biar ar..kita wat kerja nih pun bukan utk diri kita..always 4 my lovely skool gak,nak comparekan ngan pljr-pljr(siapa-yang-tidak-harus-dinamakan)hehee~macam voldermort plak..hurm~bgku..mereka x paham..

"ALLAH x membebani hambanya melainkan dengan kesanggupan hambaNYA" (owh tuhan..kalamMu itu cukup memberi semangat buat hamba yang lemah nih..)




(adakah itu faktornya?)guru yang ajar sukar difahami ke???ye dak??ataupun aku dikenakan sihir crucio a.k.a cruciatus untuk sengaja otak nih di blok?



ntah ar..sungguh, aku cakap subjek nih unrelaven kowt..berani wat izin laluan!??~ngeee~..ntah ar..owg kata dimana ade kemahuan disitu ada jalan..betul gak(tapi kalu x mahu??sesat heh??)..klu aku suka Add math nih..boleh dapatnyer..tapi nih aku memang tolak jauh add math dari hidup aku..that y worst smpi skunk..i dunno y??



4 me ar kan..boleh x,klu kita belajar,pemfokusan untuk kerjaya..huhuhu..bcenye mcm bgus jek..tapi tuh ar..x pun..ape guna Add math sdngkn dah ada math mod?(have answer?)



hurm..~ sumenye berlegar dalam benak nih..



tapi nak wat cmnekan..aku kene gak lalui nih sume..2 get sukses in my lifekan..



kata owg sistem study kt kita nak wujudkan modal insan yang syumul..profesional..


>Kalu jd ustaz..ustaz yang boleh wat add math tkut2 dapat surat soalan lepas ceramahkan....

>klu jd petani moden..petani moden yang boleh settlekan masalah add math..(ade masa ke nak wat??)

>klu jadi peguam civil or syari'ie,boleh guna rumus tuh utk settle kes..

>kalau jd guru sivik & kewargenegaraan boleh bkak kelas untuk 2syen ajar nih..wat tambah income..

>klu jadi polis or detektif..guna je pai-mepai dalm Add math utk settle kes..(patut kes2 besar sukar nak settle..sure diowg x suka add math gak kowt..heheh..kidding only..)



so..kita renung kembali sikit jek..



Jom tanya dollah badawi..bg die soalan function nih..

jawab beliau.."Pa nih bagi saya soklan lagu nih..~?!"

finally..die zzzzZZZzzz~hehe..sori Tun!

gurau2 satu MALAYSIAkan..Rakyat didahulukan..pencapaian diutamakan..ideologi

tok najib..nih suara rakyat nih..hahaha



xpun bg JKR ke..

"Ini soalan haa,kamu pigi tanya itu cikgu laa.."..

(sibuk bina jalan..tapi jalan penyelesaian pun xreti..ahaks..



so????SO????SO???SO??



nape x terapkan subjek Syariah Islamiah??Quran Sunnah??

biar suma belajar..so hukum hakam dalam agama pun x ar di bangkang dengan alasan yang dangkal!!!~~kes Sebat..sampai skunk x settle..maybe sibuk wat Add mathkan..hahha



mmm..kenapa Add math dipersoalkan kewujudannya dalam post nih?..


acctually..aku x salahkan add math pun..yang awal2 tuh betul ar..yang aku nih memang agk sukar nak memahami..tapi yang aku membebel panjang lebar tuh bukan makna benci kt subjek tuh..just untuk di jadikan titik pecahan idea yang aku rasa sesuai nak relatekan dengan semasa..huhuhu..

ok..letih otak nih..nak cari mangsa tmpt bertanya ar..huhu.. *aku bermadah:->apa jua rintangan yang melintang..seorang Da'ie perlu harunginya ngan tabah..n redha also tawakkal disamping pertingkat usaha..bukankah sumanya ada hikmahnya?maaf andaikata mengguris hati si fanatik subjek nih..bukan niat nak perli..senda..hina subjek ini..sekadar monologku tentang diri ini..apapun aku tahu..ni juga ilmu tuhankan..hehhee..ok..so right now aku kene rajin..doakan aku eak..mmm..rerakan mana yang jadi mangsa tuk jawab soklan senang bg kalian yg pd diri nih zero..thanks yang membantu..moga Allah bantu kalian..





5 ulasan:

  1. neyh..add math..??
    Xde function sangat pown dalam kehidupan seharian..i mean mana ada kalau nak g beli barang kat kedai samapai kena praktikkan add math..memang math mod dah mencukupi..but then, melalui add math,KPM nak tengok dan uji sejauh mana pelajar boleh berfikir..baru diorang boleh kelaskan dengan baik mana pelajar yang cemerlang..some advices,ur statement"klu xnak saya kuar2 kelas..bg tugas nih kt bebudak pndai....keluhku panjaa~ng..nak tau ape monologku?mm biar ar..kita wat kerja nih pun bukan utk diri kita..always 4 my lovely skool gak,nak comparekan ngan pljr-pljr(siapa-yang-tidak-harus-dinamakan)hehee~macam voldermort plak..hurm~bgku..mereka x paham.." Neyh,tahun depan lagi teruk anta kena..juz manage ur time sebaik mungkin..dan paksa diri untuk minat sesuatu subjek..mana bleh suka hati je x minat..SPM weyh tahun depan..hehe..saje komen panjang2..

    BalasPadam
  2. huhuhu
    owg sje je ar..i know thats..thank you..

    pray 4 us k..

    I LOVE VERY3 MUCH kt subjek ADD MATH!!!!!

    IT"S MY LIFE~!!!

    huhuhuhu

    BalasPadam
  3. ulasan "ikhlas" dri raja..hahahaha

    BalasPadam
  4. hahah..betul3 tuh arm..ahaks..

    BalasPadam
  5. add math senanyer...sgtla...emmm...sgtla...emm...susah...hahhaha

    BalasPadam